سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

امید آن داریم از خدا که ما را از برکات روز پر نور و برکت عرفه، بی‏بهره نگذارد.

و امید که حرف‏هایمان خسته نکرده باشد شما را.

امروز به جای نوشتن، آدرس مصاحبه‏ای را که خبرگزاری‏وزین‏فارس با جناب دکترمنوچهرمحمدی نموده است، در اختیار شما می‏نهم.

  کلیک کنید این را

ان‏شاءالله این مصاحبه جالب و خواندنی را بپسندید. 

یا علی            


نوشته شده در  پنج شنبه 83/11/1ساعت  3:54 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

به نام یگانه

بعد از یک آشنایی اجمالی و خیلی کوتاه با آنچه قصد داریم بنگاریم، اینک به تدریج همه موضوعاتی که جزئی از آرمان ما، همان صدور انقلاب هستند را توضیح می‌دهیم، باشد که همراهی شما دلگرممان کند بیشتر .

اولین مولفه‌ای که باعث شد انقلاب ما در جهان نمود داشته باشد، همان تفکر آنتی‌سکولاریستی است که سرتاپای گفتار رهبران انقلاب را گرفته بود.

جناب سیدحسن‌مدرس با آن کلام همیشگی‌اش این مولفه را به خوبی بیان کرده است.

مبارزه با افکار سراسر سیاهی جدایی دین از سیاست که هنوز هم بر بخش‌های گسترده‌ای از تئوری‌های آکادمیک جهان سایه انداخته است مهمترین هدف آرمان ماست که سختی رسیدن به آن به اندازه‌ای است که لازمه خلاص شدن از شرور آن، برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی گسترده، با دیدی کاملا جهانی را می‌طلبد و مطمئنا بهترین را ه تبلیغ آن و راحت‌ترین راه اشاعه آن در دنیا، موفق‌بودن حکومت اسلامی در مدیریت جامعه است.

امروز بعد از گذشت ربع قرن از برپایی این نظام، هنوز مشکلات اساسی و بنیادین بر سر راه نهادینه‌شدن فرهنگ ضدسکولاری، حتی در جامعه خودمان وجود دارد که واقعا جای تاسف فراوان دارد.

 کادر عالیرتبه رهبری و اجرایی نظام اسلامی هنوز به آنجایی نرسیده است که شرایط را برای تبلیغ فراگیر این آرمان مناسب ببیند و این می‌تواند بزرگترین ضعف راهبردی یک نظام و مخصوصا ارکان اساسی آن باشد.

یا علی


نوشته شده در  چهارشنبه 83/10/23ساعت  3:53 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

به نام بی همتا خالق گیتی

امروز می‌خواهم درباره کسانی صحبت کنم که اولین تیرهای آرمان ما به سوی آنان پرتاب می‌شود.

آنچه در کلام امام‌خمینی‌رحمةالله‌علیه‌مشاهده می‌شود آن است که اولین کسانی که مورد خطاب این آرمان هستند کشورهای عربی‌اند که خود را کشورهای اسلامی می‌دانند.

این موضوع را این گونه می‌توان تحلیل کرد که اینان از نام و آبروی اسلام برای حکومت و سلطه خود سوءاستفاده نموده اند در صورتی که حکومت‌هایشان هیچ شباهتی به حکومت پیامبر اکرم‌صلوات‌الله‌علیه ندارد بلکه از جهات مختلفی دارای تفاوت‌های اساسی با منش نبی مکرم اسلام است.

البته جای تذکر است که منظور ما از کشورهای عربی فقط کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس نیست بلکه کشورهایی همچون سوریه هم که از نظر سیاسی با جمهوری اسلامی ایران دوستی‌های تنگاتنگی دارد نیز از نظر ما فاصله بسیار زیادی با آنچه باید باشد دارد.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که مگر حکومت جمهوری اسلامی چقدر به آرمان مدینةالنبی نزدیک است که ما این گونه درباره حکومت‌های دیگر اظهارنظر می‌کنیم و همه آن ها را زیر سوال می‌بریم؟

جواب را این‌گونه باید گفت که در جمهوری اسلامی اگر همه اعمال و رفتارهای حکومت همسو با نگاه آرمانی ما نیست اما همین که سامانه اصلی حکومت و قانون اساسی و قوانین عادی تا میزان قابل ملاحظه‌ای با آرمان‌های اسلامی همخوانی دارد برای ما کفایت می‌کند گرچه بر حکومت لازم می‌دانیم که همه ظرفیت های آرمان بلند امام رحمةالله‌علیه را اجرا کند.

پس نتیجه بحث امروز این شد که اولین تیررس تبلیغ این آرمان کشورهایی هستند که در عین استفاده از نام اسلام برای سلطنت خود به هیچ کدام از اصول اسلامی پایبند نیستند و در بیشتر شئون حکومت خود پایبند به فرهنگ و سیاست و اقتصاد غربی هستند.

حضرت امام نیز در کلامی رسا و واضح این گونه می‌فرمایند:

من دولت‌های عربی را بیش از پانزده سال است که نصیحت کردم که با هم متحد بشوند و قدس را نجات بدهند و هیچ ابداً در آنها اثر نکرد. برای اینکه در فکر این مسایل نیستند. آنها اگر صحبتی هم از این مسایل بکنند همان صحبت‌هایی است که شاه سابق ما راجع به پیشرفت‌ها می‌کرد. این‌ها هیچ یک به فکر امت‌ها نیستند.      هفدهم فروردین 58   صحیفه امام جلد6 صفحه 502     یا علی        


نوشته شده در  یکشنبه 83/10/20ساعت  4:2 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

به نام یگانه زیبای بی زشتی

آنچه امروز دستمایه نوشتن شده است آن است که عنوانی که برای بلاگ انتخاب کرده ام به چه معنایی است و اصولا چرا این عنوان؟

در جواب این سوال خودساخته باید بگویم که:

عنوان «با سید علی تا فتح قدس و مکه» عبارتی است برای نشان دادن افق دید آرمان صدور انقلاب.

به سخن دیگر هدف ما برای نشر این آرمان بزرگ همانا بیداری اسلامی است که اولین تیرهای آن به سوی قدس و مکه روانه می شود.

جای گفتن این نکته هم هست که ما هیچ باکی از این نداریم که آرمان هایمان حکومت های سراسر ویرانی و ظلم شیخ نشین های خلیج را زیر سوال برد.

ما عقیده خود را که عقیده امام بزرگوار است تبلیغ می کنیم و خط قرمز ما فقط برخورد فیزیکی است.

یعنی آرمان صدور انقلاب هیچ نیازی به توسل به قدرت بیرونی ندارد و همین که خود را تبلیغ کند برای تحقق آرمانش کافی می داند.

پس به امید آن روز که نماز ظهرمان را پشت سر «سید علی» در جوار کعبه مقدس که امروز به اشغال مشرکان درآمده است به جای آوریم. 

دعا کنید ما را


نوشته شده در  شنبه 83/10/19ساعت  2:31 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

به نام خدای سیب و سخن

و به نام خدای خمینی

و اینک...

آمدنمان را توجیه کنیم ابتدا

زان رو آمده ام تا بگویم که آن بزرگ امام که خدایش با اولیا محشور کند آرمان هایی داشت بس بزرگ و محکم که جزئی از ارکان این نظام است. پس برای هماهنگی بیشتر این تئوری که همان سامانه حکومتی مبتنی بر فقه شیعه می باشد باید همه جزئیات آن را فهمید و پیاده کرد.

آنچه که در اسناد و سخنان آن پیر سفرکرده به جای مانده است پر است از اشارات و تصریحات فراوانی که درباره صدور انقلاب است و بعضی از مخالفین فکری امام این سخنان را توسعه طلبی اسلامی نام نهاده اند.

پس هدف این بلاگ نشان دادن پاره ای از افکار حضرت امام خمینی است که فکر میکنم در تعامل ما با دنیا مفید و تاثیرگذار خواهد بود.

باید متذکر شد که نظامی که هم اکنون بر پایه این تئوری بنا شده است فاصله زیادی با این تئوری دارد که یکی از کمبودهای آن نیز همین مقوله صدور انقلاب است که به دلایل فراوان تاکنون از پرداختن ریشه ای و استراتژیک به آن کاهلی شده است.

در این میان نقدها و یاری صمیمانه و تیزبینانه دیدار کنندگان از بلاگ بنده را در نوشتن بهتر و مفیدتر این مباحث یاری می دهد.

یا علی.


نوشته شده در  چهارشنبه 83/10/16ساعت  3:7 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
بازار مؤمن است یا مستکبر؟
دِ زود باش
بهانه‏ای به نام «دعوت»
[عناوین آرشیوشده]