سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

در آن مدت‏زمانی که یادداشت‏ها را به شیوه‏ای خاص می‏نگاشتم، شاهد نکته‏بینی دوستان عزیزم بودم که این شیوه‏خاص را نقد می‏کردند و مایل بودند که دست از این‏گونه نگارش بردارم.

دیروز با جوان خون‏گرمی از خطه قهرمان‏پرور جنوب، هم‏سخن شدم و انتقادهایش به این‏گونه نوشتنم، موجب آن شد که دست از آن‏گونه نوشتن بردارم.

چند مطلب را باید بگویم:

1-در این نوشتن، یک فایده بزرگ نهفته بود و آن این‏که، زبان شیرین پارسی، بیش از آن‏که بدانیم، نیازمند یاری زبان عربی است.‏

شاید این مطلب برای دوستان عزیزم، درونی نباشد و آن را لمس نکرده باشند، اما بنده که چند روزی بر آن بودم که تا جایی که ممکن است از عربی‏نگاری بپرهیزم، با تمام وجود، نیازمندی زبان پارسی را به عربی دریافتم.

2- بعد از آن‏که شورای نگهبان، وظیفه قانونی خود را در تاییدصلاحیت داوطلبان انجام داد، حضرت‏آیت‏الله‏خامنه‏ای در پاسخ به درخواست دکترحدادعادل مبنی بر توسیع در دایره تایید صلاحیت‏ها، در نامه‏ای به شورای نگهبان که ظاهر آن دلالت بر حکم حکومتی بودن آن می‏کند، دستور تایید صلاحیت دکترمعین و آقای مهرعلیزاده را صادر فرمودند.

و اما...

آنان که در سروصداهای سال‏های 77 تا 79، اختیارات رهبری و از جمله حکم حکومتی را به شدت زیر سوال می‏بردند، اکنون دو شقه شده‏اند.

گروه اول ادعا می‏کند که نامه‏مقام‏معظم‏رهبری، حکم حکومتی نبوده و دلالت بر عدم انجام درست قانون از جانب شورای‏نگهبان دارد.

گروه دوم هم که نمی‏خواهند این‏گونه خود را ضایع کرده و خلاف ظاهر، سخن بگویند، بر سر یک دوراهی دشوار، گرفتار آمده‏اند که با قبول این حکم‏حکومتی، تئوری‏های‏شان نقش بر آب می‏شود و با عدم قبول این حکم، از شرکت در انتخابات، باز می‏مانند.

به خاطر همین است که ستاد دکتر معین، ابتدا اعلام حضور یا عدم حضور خویش را به پنج‏شنبه(ام‏روز) موکول کرد، اما دوباره دو روز مهلت خواست تا مشاورانش، در اتاق فکر اصلاح‏طلبی به تفکر بنشینند و از این ابهام بزرگ خلاصی یابند.

شرمنده که این‏چنین به درازا کشید.

اما به قول یکی از اساتید، درد دل مرغان چمن بسیار است.

ما را از دعای خیرتان بی‏نصیب نگذارید.

یا علی 


نوشته شده در  پنج شنبه 84/3/5ساعت  10:51 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
بازار مؤمن است یا مستکبر؟
دِ زود باش
بهانه‏ای به نام «دعوت»
[عناوین آرشیوشده]