ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

يكم: بسم الله.

دوم: نه در دام نقد بي منطق بيافتيم و نه در دام سكوت و توجيه و تطهير. منطق شرط اول نقادي است. هركس برابر كاري كه مي‏كند مسئول است.

سوم: چنين برداشت نشود كه رابطه طولي ميان مسئول و مأمور ناديده گرفته‏ام. نه! هرگز. فقط اين را بدانيم كه از هركس به تناسب اختيار و توانايي مسئوليت متناسب مي‏خواهيم.

چهارم: اگر رهبري خود ملاك باشد در نحوه‏ي عمل، ايشان كه بسيار حمايت و امر به حمايت از دولت مي‏كنند. لااقل نقادي‏مان را بي‏پروا و بي‏منطق نكنيم تا راه بر نقد بسته نشود.

پنجم: امر به معروف و نهي از منكر را فراموش نكنيم و تواشي در حق و صبر كنيم. منتظر نقدهايت بر مطالبم هستم.

يا علي مدد

پاسخ

1-بسم الله . 2-نه در دام نقد بي منطق بيفتيم و نه در دام سكوت و توجيه و تطهير. منطق شرط اول نقادي است. هر كس برابر كاري كه مي كند مسئول است. 3-چنين برداشت نكردم كه رابطه طولي ميان مسئول و مامور را ناديده گرفته ايد تنها اين شبهه وجود دارد كه شما بدون اينكه منطق مرا و استدلال مرا بشنويد به هديه كردن اين كلمات پرداخته ايد. از هر كس به تناسب اختيار و مسئوليتش و متناسب با قدرتي كه به او داده شده است انتظار دارم. 4- در اينكه رهبري و رفتار و گفتار و اقوالش ملاك عمل ماست هيچ شكي نيست اما توجه شما را به حمايت هاي بي دريغ امام راحل از بني صدر و همچنين حمايت هاي بي نظير رهبر معظم انقلاب از سيد محمد خاتمي جلب مي كنم. به جاي اينكه از بي پروايي و بي منطقي بر حذرم بداريد دوست داشتم مي گفتيد كه كدام جمله مرا شايسته عنوان نقد بي منطق و بي پروا دانسته ايد و به كدام دليل. 5-امر به معروف و نهي از منكر نسبت به هر كسي درجه اي دارد. انتظار نداشته باشيد كه همان گونه كه در كوچه و خيابان مردم را امر به معروف مي كنيم رفتار حاكمان را به نقد بنشينيم و نصيحتشان كنيم. برادر بزرگوار! فقط به عنوان مثال وقتي همين دولت بدون آنكه از طريق رسانه هاي مكتوب و تصويري خبر برخورد(حتي محبت آميز) با برهم زنندگان نظم عمومي و بي حجاب ها و شل حجاب ها اقدام به تضييع حقوق شهروندي مي كند و نيز قوه قضاييه در پوشش بازداشت موقت فردي را ماهها زنداني مي كند به نظر شما سيره علوي اقتضاي آن دارد كه برويم دست روساي دولت و عدليه را هم ببوسيم و دم برنياوريم؟ گرچه ميدانم اين حرفها تا حدودي حرف هاي شما نيز هست اما خواهش مي كنم وقتي بنده به مصداق پرداخته ام شما هم اشكالات مرا مصداقي بيان كنيد تا از شما بهره اي ببرم آنچنان كه شايسته است....اين را هم بگويم كه وبلاگ را جاي خوبي براي نوشتن مقالات در اين باره نمي دانم وگرنه سير منطقي نوشته هاي وبلاگي ام را به هيچ وجه از كف نداده ام و بيشتر دوست دارم بدون زياده گويي و حداكثر در يك يا دوخط يك موضوع را تمام كنم.به شدت خوشحالم كه براي حرفهايم ارزش خوانده شدن و جواب دادن قايل شديد.حق نگهدار برادر.