• وبلاگ : باسيدعلي‏تافتح‏قدس‏ومكه
  • يادداشت : شوراي نگهبانِ سكوت‏زده؛ چرا؟
  • نظرات : 4 خصوصي ، 16 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    يادم مي‌آد خيلي وقت پيش يک آدمي که حيلي ادعاي استراتژيک بودن داشت !! مي گفت مهم‌ترين ابزار‌هايي که هميشه براي مقابله به ج. ا. ايران استفاده مي‌کنند عمدتاً بر پايه پاسخگويي بنا ميشه. يک مثالي هم مي‌زد که خيلي معروف شده بود. مي گفت يک دونده اي که داره با سرعت به سمت اهدافش پيش ميره رو وقتي ميخواهند جلوش رو بگيرن،‌اول نگهش ميدارن. سرش رو ميگيرن زير آب سرد تا از حس و حالي که داره بياد بيرون و بعد وادارش مي کنن که درباره عملکردش توضيح بده. بعد از اين هر حرکتي که مي خواهد بکنه و هر قدمي که بر ميداره با يک علامت سوال که چه عرض کنم. با صد تا علامت سوال مواجه ميشه که بايد بهشون حتماً‌ پاسخ بده.
    يک راه حل اينه که اصلاً از اول نايسته !!!‌

    هر چند فکر مي کنم خيلي نظريه ‌ي جامعي نيست. اما پر بيراه هم نگفته. بايد روش فکر کرد. راستي خودش کجاست؟
    يا حق.
    پاسخ

    و عليکم السلام. اين استدلال حسن عباسي به درد خودش مي خورد. ما نمي توانيم بنشينيم و ببينيم سرمايه اجتماعي جمهوري اسلامي با سکوت امثال شوراي نگهبان به هدر برود؛ آن هم با اين استدلال هايي که فقط به درد ساکت کردن طرف مقابل مي خورد. اين مثال آقاي عباسي کشک است در اين مورد؛ کسي از شوراي نگهبان نخواسته در کارش توقف کند و پاسخ دهد.
    هر چند خودتان هم مي دانيد که نظرات دکتر! عباسي هيچ وقت نظريه هاي جامعي نبوده و نيست! و ايضا پربيراه هم گفته است. خودش هم هر جا هست خدا رحمتش کند ان شاءالله. ياحق