سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از آثار باستانی ماندگار جمهوری اسلامی ایران که توانسته از پس طوفان‏های حوادث استوار و پابرجا بماند شیءی تاریخی با نام علمی Universe است. و اینک این سرمایه ملی، فرهنگی و عالی، مایه مباهات ایرانیانی است که به فرهنگ چندین هزار ساله خود می‏بالند.

طبق آخرین اخبار واصله از خبرگزاری موج‏منفی‏نیوز، دیروز در جلسه‏ای محرمانه که در سازمان میراث فرهنگی با حضور تئوریسین نظریه «و امروز دوران اسلام‏گرایی هم به پایان رسیده است» و بدون حضور خبرنگاران چیز برگزار شد، تصویب شد از این اثر ماندگار و جاودانه فرهنگ ایرانی تجلیل یا به قول معروف اجلال شود.

بنابر کاوش‏های باستان‏شناسان، نام علمی این اثر باستانی، Universe است؛ که ما در این گزارش از نام فارسی آن استفاده می‏کنیم؛ کیهان. این جلسه با تشریح خواص و سودمندی‏های این اثر باستانی ادامه یافت.

1- وجود فردی به نام «حسین آقا» در نزدیکی‏های این شیء تاریخی یکی از مهم‏ترین شاخصه‏های این اثر منحصر به فرد است؛ در تاریخ آمده است که وجود این فرد تاثیرگذار در کنار این اثر تاریخی موجب حفظ آن از یک موجود ویرانگر به نام reflex شده است.

2- بر اساس مشاهدات علمی باستان‏شناسان، به جز تغییرات اندکی که پس از سال‏ها در آن صورت گرفته است، حتا اندازه فونت آن هم دچار هیچ تغییر باستان‏شناسانه‏ای نشده است.
تنها تغییر تا اندازه‏ای قابل مهم جلوه داده شدن این اثر تاریخی، تغییر نمایش آن از، بعد از ظهری به صبحی بوده است.

3- این اثر تاریخی یکی از بی‏نظیرترین آثاری است که چندلایه بوده است. گرچه لایه‏های آن از حیث شکل و چیزهای دیگر تفاوت‏های بنیادین باستان‏شناسانه با هم دارند. مثلا لایه‏های ابتدایی و انتهایی چنان با دقت و کوبنده هستند که گویی همه آن‏ها را خود حسین آقا تنظیم کرده است؛ در مقابل لایه‏های داخلی گویی توسط یک آدم خواب‏زده‏ی خواب‏گرد خود خواب‏پندار ساخته شده است.

البته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، از 200 سال پیش تاکنون هر ساله دستور منع بازسازی باستان‏شناسانه این اثر را به اتفاق آرا تمدید می‏کند. شاید به همین دلیل است که به جز بعضی از شکل و شمایل‏های اطراف آن که آن هم احتمالا به دلیل بادهای موسمی ایجاد شده است، هیچ تغییری در آن گزارش نشده است.

4- در اخبار و روایت‏های تاریخی آمده است در یکی از اسطوره‏های قوم تانگو این اثر تاریخی نماد کوتاه نیامدن بوده است. البته در بعضی از اقوال هم گفته شده است که نماد شکست ناپذیری در برابر دادگاه انقلاب بوده است؛ البته احتمالا توضیحات ادامه آن از اسناد حذف شده است.
حالا که بحث اسطوره‏ها شد این نکته را هم باید اضافه کرد که این شیء تاریخی یکی از بی‏نظیر‏ترین‏های اسطوره بوده است؛ به بیان ملیح‏تر، یکی از پراسطوره‏ترین اشیاء تاریخی بوده است.

5- یکی از مهم‏ترین مباحث درباره این شیء تاریخی ارزش‏مند و مهم و حیات‏بخش، مباحث امنیتی پیرامون Universe است. اهمیت و مهمی این مباحث تا به آن جاست که بنابر اعتقادات و باورهای بومیان افریقایی، این شیء می‏تواند همه وقایع تاریخی را دست‏کم سیزده روز پیش از روی دادن پیش‏گویی کند. البته بعضی از این بومیان اعتقاد راسخ دارند که این بحث ربط‏های جالبی با همان «حسین آقا» دارد. البته هیچ مدرک مستند و قابل چیزی برای این ادعا یافت نشده است.

نوار ضبط شده از این جلسه سری بعد از این دچار خش زیادی است؛ به هر روی تصمیم پایانی این جلسه که در محل اصلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با حضور نمایندگان سازمان یونسکو و آقای نظریه‏پرداز «و امروز دوران اسلام‏گرایی هم به پایان رسیده است» برگزار شده بود؛ برگزاری مراسمی برای اجلال یا همان تجلیل از این اثر باستانی تاریخی بود.

امید که این اثر تاریخی غیرتغییریافته، هیچ‏گاه دست‏خوش تغییر نشود.


نوشته شده در  یکشنبه 86/8/20ساعت  2:49 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
بازار مؤمن است یا مستکبر؟
دِ زود باش
بهانه‏ای به نام «دعوت»
[عناوین آرشیوشده]